پف زیر چشم، یک عارضه ی ظاهری است که به صورت پف و تیرگی در اطراف چشم ظاهر می شود. این حالت می تواند برای هر فردی آزار دهنده باشد. علت پف زیر چشم می تواند شامل علائم متعددی شود. از علائم مرتبط با سبک زندگی، تا علائم نشات گرفته از بیماری های زمینه ای. در این مقاله به بررسی کامل علت پف زیر چشم و راه کارهای درمانی آن پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

علت پف زیر چشم و راه های درمان آن

همانطور که در پاراگراف قبل توضیح دادیم، علت پف زیر چشم می تواند نشان دهنده ی علائم گوناگونی باشد. اولین چیزی که می توانید منجر به بروز پف زیر چشم شود، خواب ناکافی است. اگر عادت دارید شب ها دیر به رخت خواب بروید و صبح ها هم مجبور هستید خیلی زود از خواب بیدار شوید، دچار پف زیر چشم خواهید شد. علاوه بر خواب کم، زیاد خوابیدن هم می تواند علت پف زیر چشم باشد. خواب زیاد باعث می شود تا چشم ها پف کرده و حالتی تیره مانند به خود بگیرند. برای برطرف کردن این مشکل، کاملاً مشخص است که چه باید بکنید، ساعت خواب خود را تنظیم کنید. سعی کنید هر شب سر یک ساعت به رخت خواب رفته و صبح ها سر یک ساعت مشخص نیز از خواب بیدار شوید. میزان خواب خود را در اندازه ی 8 ساعت حفظ کنید. به این ترتیب یکی از مهم ترین علت های پف زیر چشم را از بین برده اید.

رژیم غذایی شما نیز می تواند علت پف زیر چشم هایتان باشد. اگر علاقه مند به مصرف بیش از اندازه ی نمک هستید، به احتمال زیاد با پف زیر چشم دست و پنجه نرم می کنید. رژیم غذایی عاری از سبزیجات، آب ناکافی و پر از غذاهای شور، چرب و فرآوری شده می توانند یک علت پف زیر چشم باشند. با تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی، دومین علت پف زیر چشم را نیز از بین برده اید.

سومین دلیل برای پف کردن زیر چشم، مصرف مشروبات الکلی و سیگار است. این دو ماده ی اعتیاد آور، علاوه بر تاثیری که بر کبد، کلیه و اندام های داخلی شما می گذارند، تاثیر مستقیمی بر تخریب پوست و تیرگی و پف زیر چشم خواهند داشت. بنابراین، یک علت پف زیر چشم مصرف الکل و سیگار است. این دو ماده ی سمی را ترک کنید تا بتوانید از شر پف و تیرگی دور چشم خلاص شوید.

برخی بیماری ها مانند کم کاری غده ی تیروئید، سلولیت اطراف چشم، سندروم نفروتیک، اختلال غدد اشکی و غیره نیز وجود دارند که علت پف زیر چشم هستند. اگر تمامی مراحل بالا را طی کردید و پف زیر چشم شما درمان نشد، این می تواند نشان دهنده ی یک بیماری زمینه ای در اندام های داخلی بدن شما باشد. بنابراین، پیشنهاد می کنیم اگر پف زیر چشم شما به شکل غیر طبیعی باقی ماند، حتماً به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشک با انجام آزمایش های به خصوص علت پف زیر چشم را متوجه شده و در صدد درمان آن اقدام می نماید.