یکی از راه های ایجاد تغییر و تنوع در ظاهر، رنگ کردن موها است. برخی از رنگ ها که با رنگ های معمول تفاوت دارند و بسیار رایج نیستند، با عنوان رنگ مو فانتزی یاد می شوند. این رنگ موها، در ترند چند سال اخیر باب شده و طرفداران مخصوص به خود را دارند. رنگ مو فانتزی شامل رنگ هایی مانند قرمز، آبی، صورتی، بنفش، سبز و رنگ های این چنینی می شود. در این مقاله هر آنچه باید در مورد رنگ مو فانتزی بدانید را برایتان بازگو خواهیم کرد.

رنگ مو فانتزی چقدر دوام دارد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای علاقه مندان به رنگ موی فانتزی پیش می آید، میزان ماندگاری این مدل رنگ مو است. باید گفت که رنگ مو فانتزی به طور کلی ماندگاری بسیار زیادی ندارد و بسته به نوع رنگ مو، جنس موهای شما و روش نگه داری از آن ماکسیمم به مدت سه هفته تا یک ماه بر روی موهای شما باقی خواهد ماند. رنگ مو فانتزی در اثر شستشو به مرور زمان کم رنگ شده، تغییر تناژ داده و در نهایت از بین می رود.

آیا رنگ مو فانتزی نیاز به دکلره دارد؟

به طور کلی، برای رسیدن به رنگ مو فانتزی مورد نظر، هرچه پایه ی موهای شما به صفر یا سفید نزدیک تر باشد، رنگ مد نظر واقعی تر و طبیعی تر خواهد بود. به عنوان مثال فرض کنید می خواهید موهایتان را آبی کنید. اگر موهای شما سفید باشد، رنگ بر روی موهای شما آبی خواهد شد. اما اگر تناژ بلوند زرد یا طلایی داشته باشد، رنگ مو فانتزی منتخب در ترکیب با موهای شما تناژی سبز رنگ به خود می گیرد.

انجام دادن رنگ مو فانتزی نیاز به تخصص بیشتری نسبت به دیگر انواع رنگ مو دارد و ما پیشنهاد می کنیم که اگر به این چنین رنگ هایی علاقه مند هستید، انجام آن را به متخصصان این حوزه بسپارید. چرا که یک متخصص رنگ و مش می داند که بر اساس رنگ طبیعی موهای شما، چه رنگ هایی را با هم ترکیب کند تا به رنگ دلخواه شما برسد. با توجه به آنچه تا اینجا گفتیم، برای رسیدن به رنگ مو فانتزی دلخواه، بهتر است موها دکلره شوند، اما روشهایی نیز وجود دارند تا بدون احتیاج به دکلره، موها را به رنگ ها فانتزی در آورد.

نکاتی برای نگهداری از رنگ مو فانتزی

مهم تر از رنگ کردن موها به رنگ های فانتزی، مراقبت از آن ها است. چرا که رنگ مو فانتزی می تواند آب موها را کشیده و منجر به خشک شدن شدید آن ها شود. علاوه بر این، با توجه به اینکه مدت زمان ماندگاری این رنگ ها بر روی مو زیاد نیست، مراقبت از آن ها برای افزایش مدت زمان ماندگاری بسیار حائز اهمیت است. برای نگهداری از رنگ مو فانتزی بر روی موهای خود:

  • از شستشوی مکرر و روزانه ی موهایتان جلوگیری کنید. اگر عادت به استحمام روزانه دارید، هر روز موهای خود را شامپو نکرده و فقط از نرم کننده استفاده کنید.
  • از شامپوهای فاقد آمونیاک بهره بگیرید.
  • موهایتان را با آب داغ نشویید. گرمای زیاد آب، علاوه بر خشک کردن موها، رنگ موها را نیز از بین خواهد برد.
  • حتما از ماسک موی مناسب با جنس موهایتان استفاده کنید.
  • موها را زیاد سشوار نکنید و از اتوی مو استفاده نکنید.
  • پس از استحمام، حتماً با استفاده از روغن های طبیعی و مخصوص مو، موهای خود را مرطوب کنید.