طرح حنا روی دست نوعی طراحی است که در چند سال اخیر به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. طرح های گوناگون زیبایی هستند که بر روی دست انجام شده و زینت بخش دست های افراد خصوصاً بانوان هستند. طرح حنا روی دست هیچ گونه عوارض و دردی ندارد و به این علت که دائمی نیست نمی تواند فرد را خسته کند و در صورتی که به آن علاقه نداشته باشید، بعد از مدت زمان کوتاهی پاک خواهد شد. در ادامه به چند سوال مهم در زمینه طرح حنا روی دست پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مدت زمان ماندگاری طرح حنا روی دست

بسته به جنس حنایی که برای طرح حنا روی دست استفاده می شود، زمانی که برای خشک شدن به طول می انجامد و نحوه ی مراقبت شما از مدت زمان ماندگاری طرح حنا روی دست متفاوت خواهد بود. به طور کلی طرح حنا به مدت 10 الی 14 روز بر روی دست شما باقی خواهد ماند اما با چند روش ساده می توانید این مدت زمان را طولانی تر کنید. این اقدامات همگی شامل چند ساعت اول اعمال طرح حنا روی دست می شوند و نهایتاً تا یک روز پس از طراحی ادامه خواهند داشت. بنابراین باید در نظر داشته باشید که چند ساعت اول طراحی حنا روی دست، ساعات تعیین کننده ی میزان ماندگاری آن بر روی دست شما خواهند بود.

زمانی که طرح حنا روی دست شما اعمال شد، مراقب باشید تا به جایی مالیده نشود. این مراقبت را تا زمان خشک شدن کامل حنا روی دست جدی بگیرید. پس از خشک شدن حنا روی دست، باز هم بهتر است تا جایی که می توانید، حتی به مدت یک روز، اجازه دهید تا حنای خشک شده روی دستتان باقی بماند. سپس به آرامی خمیر خشک شده را از روی دستتان پاک کنید. به هیچ عنوان برای پاک کردن خمیر طرح حنا روی دست از آب و صابون استفاده نکنید. در طول دوره ای که طرح حنا روی دست های شما وجود دارد هم بهتر است هرچه کم تر از صابون، شوینده های قوی و لیف های سفت برای شستشو استفاده کنید.

نحوه ی پاک کردن طرح حنا روی دست

برای پاک کردن سریع تر طرح حنا روی دست می توانید از روش های لایه برداری خانگی استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از لیمو ترش و شکر می تواند در پاک کردن طرح حنا روی دست کار ساز باشد. می توانید یک لیمو را به دو نیمه تقسیم کرده و از قسمت برش خورده آغشته به شکر نمایید. سپس این ترکیب را در قسمت طراحی شده بکشید. این فرآیند کمک می کند تا طرح حنا با سرعت بیشتری از روی دست شما پاک شود. اما اگر تنها کمی صبور باشید، می توانید اطمینان حاصل کنید که طرح حنا روی دست نهایتاً ظرف سه هفته پاک خواهد شد. روش های دیگری نیز برای پاک کردن سریع تری طرح حنا روی دست وجود دارند که می توانید مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال می توانید از ترکیب جوش شیرین و آب نیز بهره بگیرید. البته توجه داشته باشید که استفاده ی بیش از حد از این روش ها می تواند منجر به بروز خشکی، اگزما، زخم و قرمزی در پوست شما شود. پس در استفاده از آن ها به هیچ عنوان زیاده روی نکنید.