موهای وز، یکی از مشکلاتی هستند که اگر دچار آن شده باشید احتمالاً بارها روش های گوناگونی را امتحان کرده اید بدون آن که نتیجه ای برایتان داشته باشد. حالا که تصمیم به خواندن این مقاله کرده اید، بهتر است بدانید رفع وزی مو خیلی خیلی ساده تر از آن چیزی است که فکرش را می کردید. با چند راهکار ساده و تغییر خیلی کوچک می توانید برای همیشه از وزی موهایتان خلاص شود.

قدم اول: رژیم غذایی خود را اصلاح کنید

بله رژیم غذایی! این مهم ترین چیزی است که برای درمان وزی مو به آن احتیاج دارید. غذایی که می خورید و میزان آبی که به طور روزانه مصرف می کنید تعیین می کند که موهای خوش حالتی داشته باشید یا وز و خشک و بد حالت. دلیلی اصلی وزی مو کمبود رطوبت و مواد مغذی است بنابراین اولین کاری که باید برای از بین بردن وزی مو انجام دهید، اصلاح عادات غذاییتان است.

خوردن سبزیجات و میوه های تازه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به طور متوسط روی 8 لیوان آب بنوشید. غذای سالم بخورید و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی ببینید که چه نتیجه ی شگفت انگیزی خواهید گرفت. علاوه بر رفع وزی مو ایجاد تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی باعث می شود خوش اندام تر، سر حال تر و سالم تر باشید.

قدم دوم: خشک کردن موها با حوله ممنوع!

ممکن است عجیب به نظر برسد اما خشک کردن موها با حوله باعث وز شدن آن ها می شود. جهت درمان وزی مو، یک شال نخی و یا یک تی شرت قدیمی نخی که جنس لطیف تری داشته باشد را برای خشک کردن موهایتان پس از حمام جایگزین کنید. این کار کوچک باعث می شود تا تنها رطوبت اضافی موهای شما گرفته شده و از خشک شدن بیش از اندازه آن که به وسیله حوله انجام می شود جلوگیری گردد.

قدم سوم: به برس های فلزی نه بگویید!

برای از بین بردن وزی مو بهتر است برس ها و شانه های چوبی را جایگزین شانه های فلزی کنید. درست است که شانه کردن موها در حالت خیس آن هم با برس های فلزی بسیار ساده تر به نظر می رسد. اما فراموش نکنید نتیجه ای که در دراز مدت خواهد داشت، نازک شده تار موها و در نتیجه وز شدن آن ها خواهد بود. موهای خود را به آرامی و با صبر و حوصله شانه کنید تا تارهای آن آسیب نبینند.

قدم چهارم: ماسک موهای مغذی دوست موهای شما هستند

بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از شامپوهای مخصوص و انواع ماسک ما تاثیری در رفع وزی مو ندارد. به هیچ عنوان این طور نیست. استفاده از انواع ماسک موهای خانگی یا شرکتی مرغوب، پس از رعایت کردن سه اصل بالا می تواند به شما برای درمان وزی مو کمک کند. می توانید از چند ماده ی مغذی که در هر خانه ای پیدا می شود برای از بین بردن وزی مو استفاده کنید. به عنوان مثال:

  • روغن زیتون
  • مایونز
  • سفیده تخم مرغ
  • موز
  • آووکادو
  • و غیره

همه مواردی که گفته شد را می توان با روش های ساده ای به ماسک مو تبدیل کرده و برای درمان وزی مو از آن ها استفاده کرد. فراموش نکنید داشتن موهای سالم، زیبا و بدون وز، فقط و فقط به دستان خودتان اتفاق خواهد افتاد. پس برای رسیدن به آن تلاش کنید.