شاید یکی از سخت ترین خریدهای آرایشی برای خانم‌ها، خرید پنکک باشد. زیرا هر لوازم آرایشی را باید مناسب نوع‌ و رنگ پوست‌تان انتخاب کنید تا به زیبایی  چهره شما کمک کند. پنککی برای شما خوب است که به خوبی روی پوست بنشیند و حالت طبیعی داشته باشد. افرادی که پوستی نرمال و حتی خشک دارند، راحتتر میتوانند پنکک مناسب پوستشان را پیدا کنند. اما خانم‌هایی که پوستی چرب دارند، باید با حساسیت بیشتری پنکک خود را انتخاب کنند.

پنکک‌ خوب برای پوست چرب باید خاصیت مات کنندگی داشته باشد. افرادی که پوستی چرب دارد، در فصل تابستان با خیس شدن صورت، افزایش ترشح چربی و به وجود آمدن آکنه و جوش مواجه می‌شوند. این افراد باید از زیرساز مناسب که بر پایه آب باشد استفاده کنند. افراد دارای پوست چرب در زمان خرید پنکک پیشنهاد می‌شود پنکک‌های سنگین را انتخاب نکنند. پنکک‌های سنگین منافذ پوست را می‌پوشاند و ایجاد جوش را چند برابر می‌کند. باید به رنگ پنکک نیز توجه کنید، زیرا اگر از پوست شما حتی یک درجه روشنتر باشد پوستتان را براق‌تر نشان می‌دهد.

بهترین پنکک‌ مناسب پوست چرب

  • پنکک کلینیک ( Clinique Stay-Mat )

پنکک مات مارک کلینیک فاقد روغن و چربی است. به همین دلیل برای پوست‌های چرب گزینه بسیار خوبی میتواند باشد. در ترکیبات این پنکک از مواد مغذی پوست استفاده شده که علاوه بر خاصیت آرایشی، برای پوست میتواند مفید هم باشد. حتی افرادی که به بو و عطرهای خاصی حساسیت دارند به راحتی می‌توانند از این پنکک استفاده کنند. چون در ترکیب پنکک کلینیک از هیچگونه اسانس و عطری استفاده نشده است. از دیگر ویژگی‌های این پنکک این است که لکه‌های پوست را به خوبی می‌پوشاند و به مدت چهار ساعت بر روی پوست می‌ماند.

  • پنکک فشرده کاور مچ Arcancil

اگر دنبال پنککی هستید که سبک و در عین حال مناسب پوست چرب باشد، پنکک Arcancil می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. در این پنکک از فاکتور محافظت در برابر نور خورشید استفاده شده است. به همین دلیل علاوه بر اینکه پوست را مات می‌کند می‌تواند محافظ خوبی در برابر نور خورشید در تابستان و بهار باشد. 

  • پنکک نوت ( NOTE Luminous silk cream powder )

پنکک نوت با پوشانندگی بالا، با روغن درخت چدار تولید شده است. این پنکک خاصیت جلوگیری از ایجا آکنه و جوش برای پوست‌های چرب را دارد. همچنین به تامین رطوبت پوست نیز کمک زیادی می‌کند و به مدت ده ساعت بر روی پوست می‌ماند.

  • پنکک دوکاره دوسه ( Doucce )

این پنکک دوکاره را می‌توانید به دو صورت خشک یا تر بر روی پوست‌های چرب استفاده کنید. این پنکک مانع از بسته شدن منافذ پوست می‌شود. در طول روز بدون نگرانی از پاک شدن می‌توانید از این پنکک استفاده کنید چون ساعت‌ها بر روی پوست باقی می‌ماند.

  • پنکک فشرده فلورمار ( Flormar )

یکی دیگر از پنکک‎‌های خوبی که برای پوست‌های چرب وجود دارد، پنکک فشرده فلورمار است. به دلیل استفاده از سیلیکون در ترکیب آن، در برابر تعریق و آب مقاوم است. علاوه بر قیمت مناسبی که دارد، دارای یازده رنگ متفاوت است.

  • پنکک فشرده لورآل ( Infaillible powder 24 Hour ) 

این پنکک با بافت ابریشمی و سبکی که دارد، آن را تبدیل به یکی از پنکک‌های خوب برای پوست چرب کرده است. قابلیت پوشانندگی بالایی که پنکک لورآل دارد، با پوست هماهنگ می‌شود. پنکک لورآل با فرمولاسیون خاص و متفاوتی، دارای ماندگاری بیست و چهار ساعته و پوشانندگی عالی است که مانند کرم پودر عمل می‌کند.

  • پنکک کالیستا ( Calista silky mat )

پنکک دو کاره کالیستا که ساخته ایران است. دارای بافت نرم و ابریشمی است که همین باعث شده تا در بین خانم‌هایی که پوست چرب دارند محبوبیت پیدا کند. این پنکک در کنار عملکرد بالا از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. به دلیل خاصیت مات کنندگی که دارد، از چرب و براق نشان دادن پوست جلوگیری می‌کند.

  • پنکک این لی (  INLAY Golden sand )

یکی از دلایلی که این پنکک تبدیل به بهترین پنکک برای پوست‌های چرب شده این است که به مدت طولانی بدون احساس سنگینی بر روی پوست می‌ماند. در صورت استفاده از این پنکک برق اضافه پوست گرفته می‌شود و مانع از بسته شدن منافذ پوست می‌شود.