در اینجا قصد داریم تا درباره «ژیلت چیست» سخن گوییم. ما را تا انتها همراهی کنید تا با تاریخچه کوتاه این محصول و ویژگی‌هایی که باید در هنگام خرید مد نظر داشته باشید، آشنا شوید.

تاریخچه

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید این محصول در حقیقت یک برند آمریکایی از محصولات مراقبت شخصی و بهداشتی است که شامل تمامی لوازم اصلاح است که متعلق به یک شرکت چند ملیتی Procter & Gamble (P&G) است. این شرکت چند ملیتی که دفتر مرکزی آن در سینسیناتی، اوهایو واقع است در سال 1837 توسط ویلیام پروکتر (William Procter) و جیمز گمبل (James Gamble) تاسیس شد.

وقتی درباره تاریخچه «ژیلت چیست» سخن می‌گوییم، به کینگ سی. ژیلت آمریکایی برخواهیم خورد که شرکت خود را در سال 1901 تاسیس کرد. این شرکت تمامی حوزه فعالیتش بر محصولات مراقبت‌های شخصی و بهداشتی متمرکز بود. دفتر مرکزی آن در بوستون، ایالت ماساچوست واقع بود که در سال 2005 با شرکت P&G ادغام شد. این ادغام بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده محصولات مراقبت‌های شخصی و بهداشتی در سراسر جهان را به وجود آورد. به این ترتیب، محصولات این شرکت به دو بخش زیبایی و خانواده در P&G تقسیم شدند. شاید تعجب کنید اگر بگوییم شرکت‌های برون (Braun) و oral-B از توابع شرکت P&G هستند.

اولین تیغ خودتراش یکبار مصرف در سال 1903 وارد بازار شد. در سال 1934 مدل جدیدی با نام Aristocrat به معنی «اشرافی» به بازار عرضه شد. در این مدل، سر تیغ از دسته آن جدا می‌شد. پس از آن مدل دیگری با نام «Super speed» به معنای «سرعت فوق‌العاده» در سال 1947 ارایه شد. در سال 1954، این شرکت اقدام به تولید تیغ‌های خودتراشی کرد که قادر بودند با دقت و کیفیت بیشتری نسبت به مدل‌های قدیمی اصلاح کنند. رنگ انتهای دسته این تیغ‌ها، بیانگر دقت آنها در اصلاح بود.

در هنگام صحبت از تاریخچه «ژیلت چیست» به اولین خودتراش‌های مدرن دو تیغه‌ای برمی‌خوریم که در سال 1971 رونمایی شد. این شرکت ادعا داشت که تیغ دوم باعث افزایش سرعت اصلاح و کاهش سوزش صورت خواهد شد. جالب است بدانید که در اروپا این مدل با نام GII معروف بود.

امروزه محصولات مختلفی در بازار موجودند: الکتریکی، یکبار مصرف، تیغ‌های کارتیج و یا تیغ‌هایی با تیغه‌هایی صاف و بی‌خطر که هر کدام از آنها دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصربه‌فردی است که برای منظور خاصی طراحی شده‌اند.

چند توصیه مهم

وقتی درباره «ژیلت چیست» سخن می‌گوییم، به نکاتی برخواهیم خورد که باید هنگام خرید مدنظر داشته باشیم. یکی از توصیه‌های مهم ما به شما این است که از خرید بسته‌های ارزان قیمت جدا خودداری کنید زیرا تنها کارایی عالی این محصولات، آسیب رساندن به پوست شماست. با این محصولات نه تنها یک شیو بی‌نقص، همچون رویایی دور به نظر می‌رسد، بلکه حتی رعایت بهداشت فردی نیز با آنها ممکن نخواهد بود.

یک تیغ خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد:

  • مهم‌ترین فاکتور در این محصولات، ایمنی آنهاست.
  • دومین فاکتور مهم که باید هنگام خرید به آنها توجه کرد، وزن و سایزشان است. سایز مناسب، سایزی است که امکان شیو آسان، ایمن، بدون سوختگی و ناراحتی پوست را فراهم آورد.
  • از یک دیدگاه، می‌توان این محصولات را به دو بخش تقسیم کرد: شکاف ثابت و یا شکاف قابل‌تنظیم. منظور از شکاف تیغه‌ها فاصله بین تیغه‌های بالایی و پایینی است. باید بدانید با افزایش شکاف بین تیغه‌ها، عمل شیو دشوارتر خواهد شد. توصیه ما به شما، خرید یک تیغ با شکاف ثابت است زیرا که یک شیو عالی و تقریبا بی‌نقصی با آن تجربه خواهید کرد.
  • از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب این محصول، توجه به شکل صورت خود، منحی‌های خاص آن، الگوی رشد مو و در نهایت جنس پوستتان است.