استفاده از لوازم آرایشی برای بیشتر خانم ها یک وسیله جذاب محسوب می شود اما برخی از افراد که زیاد با لوازم آرایشی درگیر نیستند، نمی دانند کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد. در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت. کانسیلرها در واقع کرم پودرهایی هستند که فشرده شده و روشن هستند و برای قسمت های مختلف صورت کاربرد دارند. کانسیلر همان طور که از نام آن پیداست، یک وسیله آرایشی برای پوشش دادن عیوب پوستی است.

کانسیلر چیست

کانسیلر چیست و انواع آن

برخی از افرادی که زیاد از لوازم آرایشی استفاده نمی کنند شاید ندانند که کانسیلر چیست و کاربردهای آن به چه صورت است . در واقع کانسیلر کرم پودری است که فشرده شده و برای پوشش دادن عیوب پوستی است و انواع مختلفی دارد که برای قسمت های مختلف صورت کاربرد دارد.

بعد از تعریف کانسیلر باید بگوییم که کانسیلرها به صورت جامد ، نیمه جامد یا مایع هستند . کانسیلرهای مایع به دلیل راحتی استفاده و اینکه چروک روی پوست ایجاد نمیک کند کاربرد بیشتری نسبت به کانسیلر جامد دارد ولی اگر شما دارای پوست چربی هستید بهتر است از کانسیلر جامد و یا کانسیلر مایعی که فاقد چربی باشد استفاده کنید . کانسیلرها با توجه به کاربردشان رنگ های مختلفی دارند :

رنگ های کانسیلر

کانسیلر سبز : اگر شما دارای پوست قرمز هستید میتوانید از این رنگ برای خنثی کردن بخش هایی از صورتتان که قرمز رنگ است و یا دارای جوش های قرمز است می توانید از این رنگ کانسیلر برای پوشش آن استفاده کنید.

کانسیلر بنفش : در صورتی که دارای پوستی مایل به رنگ زرد هستید و یا در صورتتان جای کبودی است این رنگ کانسیلر می تواند آن را به خوبی پوشش دهد.

کانسیلر نارنجی : این کانسیلر برای افرادی مناسب است که سبزه هستند و بسیار پوشش مناسبی برای این افراد ایجاد می کنند.

کانسیلر زرد: فرقی نمی کند رنگ پوست شما سبزه باشد یا سفید، گندمی باشد یا تیره، در هر صورت می توانید از کانسیلرهای زرد رنگ برای پوست تان استفاده کنید. این کانسیلرها باعث می شوند لکه های تیره محو شوند و اگر اطراف چشم تان تیرگی وجود دارد، می توانید به کمک این کانسیلر بپوشانید.

کاربرد کانسیلر صورت

بهترین و عمده ترین کاربرد کانسیلر برای از بین بردن و پوشش لکه های مختلف پوستی و ساخت پس زمینه مناسب پوست برای آرایش است. به طور کلی از کاربرهای کانسیلر می توان به محو کردن لکه های پوستی و جوش صورت ، از بین بردن سیاهی دور چشم ، پوشش کبودی صورت ، بهتر کردن آرایش لب ، استفاده به عنوان کانتور ، استفاده برای اصلاح خط چشم و... اشاره کرد.

کاربرد کانسیلر

بهترین راه استفاده از کانسیلر چیست؟

در ابتدا پوست خود را آماده سازی کنید و کاملا از هر چیزی پاک کنید. کانسیلر مناسب پوست خودتان و بر اثر نوع کاربردی که می خواهید انتخاب کنید. کانسیلر را یک یا دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست تان انتخاب کنید. چون کانسیلر از آن دسته محصولاتی است که تماس مستقیم با پوست صورت دارد، حتما از برند معتبری انتخاب کنید. فرقی نمی کند کانسیلر شما از برندهای ایرانی باشد یا خارجی، فقط باید معتبر باشد. از نوع مدادی آن برای جوش و آکنه و نوع استیکی و مایع آن می توانید برای عیوب گسترده پوست استفاده کنید. پس از این که همه نقاط مدنظرتان را کانسیلر زدید، از مقدار کمی کرم پودر استفاده کنید و آن را به کمک براش خوب پخش کنید تا تثبیت شود.

هنگام استفاده از کانسیلر در بخش های دور چشم، سعی کنید از محصول با کیفیت استفاده کنید تا علاوه بر این که درخشش به پوست شما می دهد، به چشم تان آسیب نرساند. همچنین می توانید برای زیباتر شدن، کمی هایلاتر با برق ملایم روی آن بزنید تا درخشش و جذابیت چشمان تان دوچندان شود.

منبع : سایت میس و مستر