پا قلب دوم ما است حتما همه شما با این عبارت آشنا هستید. مراقبت از پاها به اندازه مراقبت از پوست دست و صورت حائز اهمیت است. چرا که ما مدام راه می رویم و کفش به پا داریم. این باعث می شود تا پاها عرق کرده و شرایط مطلوبی برای رشد باکتری ها و میکروب ها فراهم شود. تجمع باکتری ها و میکروب ها نیز رشد قارچ و عفونت را به دنبال خواهد داشت که درمان آن بسیار سخت بوده و عواقب جدی را به همراه دارد. از این رو، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و باید توجه ویژه ای به سلامت پاها داشته باشیم. یکی از روش های مراقبت از پا، پدیکور همراه با کوکتل است که در ادامه به شما خواهیم گفت کوکتل پا چیست ؟

کوکتل پا چیست و چه کاربردی دارد؟

کوکتل پا یا بمب حمام، حاوی انواع مواد معدنی و روغن های طبیعی هستند که استفاده از آن به سلامت، نرمی و لطافت پوست پا کمک زیادی می کند. این کوکتل ها اغلب به شکل توپ کوچک با رنگ های مختلف هستند که حاوی رایحه ها و عصاره های مختلف می باشند. کوکتل ها در مواجهه با آب گرم مثل قرص جوشان عمل کرده و از هم باز می شوند. با از هم باز شدن کوکتل پا، مواد معطر، معدنی و روغن در آب حل شده و پوست را نرم و شاداب می کنند.

مواد تشکیل دهنده کوکتل پا چیست؟

اغلب کوکتل پا به صورت دست ساز تهیه می شوند. از جمله مهمترین مواد تشکیل دهنده این محصول می توان به نمک دریایی اشاره کرد که استفاده از آن به سم زادیی پوست کمک زیادی می کند. همچنین، کوکتل ها حاوی مواد معدنی بی شماری مثل منیزیم، کلسیم، سدیم، پتاسیم و ... نیز هستند. مرطوب کننده و روغن های طبیعی مثل روغن آرگان، روغن درخت چای و ... از دیگر مواد تشکیل دهنده کوکتل پا به شمار می روند.

مزایای کوکتل پا چیست؟

کوکتل پا مزایای بسیاری برای پوست پاها به دنبال دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • از بین بردن پوسته و پینه پا
  • از بین بردن التهاب و سوزش پا به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی
  • افزایش نرمی، رطوبت و طراوت پاها
  • سم زدایی کف پا
  • آبرسانی بیشتر و هیدراته شدن پوست
  • از بین بردن باکتری ها و میکروب های سطح پوست
  • کوچک و جمع کردن منافذ باز پوست و کنترل غذذ چربی و عرق
  • رفع خستگی و استرس پا
  • خوشبو کردن پا و رایحه درمان به دلیل داشتن خواص اروماتراپی
  • از بین بردن و ترمیم ترک های کف و پاشنه پا

نحوه استفاده از کوکتل پا چیست؟

برای استفاده از کوکتل پا باید ابتدا جکوزی پا یا یک لگن را از آب گرم پر کنید. میزان حرارت آب به سلیقه خودتان بستگی دارد. اما بهتر است آب گرم باشد تا کوکتل به سرعت منفجر شود و مواد معدنی خود را آزاد کند. سپس به آرامی یک کوکتل را درون آب کرده و چند ثانیه نگه می داریم تا خوب باز شود.

پاها را داخل آب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه درون آن قرار می دهیم. بهتر است قبل از این که آب سرد شود، پاها را خارج کرده و سپس با آب ولرم آبکشی کنید تا رنگ و چربی اضافه از سطح آن پاک شود. سپس می توانید کارهای مربوط به پدیکور مثل سنگ پا کشی، کوتاه کردن ناخن ها و سوهان کشی را انجام دهید. در مرحله بعد باید از روغن کوتیکول برای ناخن ها استفاده کرده و لاک بزنید.