اگر موهای شما روز به روز در حال نازک شدن است، باید بدانید که در این موضوع تنها نیستید. بلکه این روزاها اکثر افراد دچار این مشکل هستند. در سطح جهان تعداد زیادی از افراد به دلیل نازک شدن موها و در نتیجه، ریزش مو دچار طاسی شده‌اند و در آرزوی ضخیم شدن مو خود هستند. اگر به دنبال راه‌هایی برای مدیریت موهای نازک و افزایش ضخامت موهای خود هستید، می‌توانید تکنیک‌های مختلفی را امتحان کنید. در این مقاله  10 استراتژی وجود دارد که می‌توانید از این روش‌ها برای ضخیم شدن مو استفاده کنید.

  1. موهای خود را با دقت و چند بار در هفته بشویید

حتما مراقب موهای خود در زمان شستشوی آن‌ها باشید. حتی اگر روزانه دوش می‌‌‌گیرید، لزوماً نیازی نیست که هر روز موهای خود را بشویید. هنگام شستشو، مطمئن شوید که از شامپویی استفاده می‌کنید که برای پوست سر شما مناسب است و آنها را خشک نمی‌کند. همیشه باید موهای خود را بعد از شستن نیز حالت دهید. نرم کننده یک مانع محافظتی روی موهای شما ایجاد می‌کند که از شکستگی موها جلوگیری می‌کند. در حالی که شستن موها به تنهایی باعث ریزش مو نمی‌شود، نحوه تمیز کردن و مراقبت از موها است که می‌تواند به تقویت و محافظت و حتی ضخیم شدن مو کمک کند.

  1. موهای خود را به آرامی حالت دهید

هنگام آرایش موهای نازک خود به آرامی رفتار کنید. این کار از ریزش سریع موهای ناخواسته جلوگیری می‌کند و همچنین اگر موهایی ضخیم دارید، مانع از نازک شدن آن‌ها می‌شود.

  • زمانی که مو خیس است از کشیدن و یا بستن آن اجتناب کنید. چراکه باعث شکستن و نازک شدن آن‌ها می‌شود.
  • از سشوار کشیدن موهای خود برای مدت طولانی خودداری کنید و درجه حرارت را پایین نگه دارید.
  • سعی کنید موهای خود را با یک شانه پهن تر حالت دهید چون شانه‌های پهن در زمان استفاده باعث از بین رفتن موهای شما نمی‌شود.  
  • اگر ضخامت موهای شما تغییر کرده مدل موی جدیدی را امتحان کنید. یک آرایشگر می‌تواند یک مدل دلپذیر را توصیه کند.
  1. از روش خانگی مانند رنگ کردن، دلکره کردن یا صاف کردن مو با مواد شیمیایی خودداری کنید.

رعایت نکردن این موارد به نازک شدن موها کمک کرده و آنها را شکننده‌تر می‌کند.

  1. به پزشک مراجعه کنید

پزشک شما ممکن است بتواند دلیل نازک شدن موهای شما را تشخیص داده و موثرترین راه درمان برای ضخیم شدن مو را به شما توصیه کند. همچنین می‌توانند محصولات خاصی را برای استفاده توصیه کنند یا دارویی را برای جلوگیری از ریزش بیشتر موها یا تحریک برای رشد مجدد پیشنهاد کنند تا در نهایت موهایی سالم و ضخیم داشته باشید.

  1. داروها را امتحان کنید

تعدادی دارو برای درمان طاسی الگوی مردانه و کم مویی و نازک شدن موهای خانم‌ها در دسترس است. گزینه های بدون نسخه شامل محصولات حاوی ماینوکسیدیل است. این محصول به رشد مجدد و ضخیم شدن مو کمک می‌کند یا از ریزش بیشتر موها جلوگیری‌ می‌کند. می‌توانید محصولات حاوی ماینوکسیدیل، از جمله شامپوها، مایعات و فوم‌ها را خریداری کنید.

  1. برای داشتن موهای سالم و ضخیم سیگار نکشید

سیگار کشیدن علاوه بر اینکه برای سلامت کلی بدن خطرناک است، با ریزش مو نیز مرتبط است. عوامل زیادی در ریزش مو در افراد سیگاری دخیل هستند. به طور قابل توجهی نشان داده شده که سیگار کشیدن به DNA فولیکول مو آسیب می‌رساند و منجر به التهاب و زخم و در نهایت آلوپسی آندروژنیک می‌شود. امروزه تعداد زیادی از برنامه‌های ترک سیگار وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی کار کنید تا برنامه مناسب را برای شما پیدا کنید.

  1. رژیم غذایی که غنی از آهن و روی هست را رعایت کنید

خوردن یک رژیم غذایی متنوع و متعادل که شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات و پروتئین‌های مختلف باشد ممکن است به ضخیم شدن مو کمک کند. رژیم غذایی می‌تواند بر نحوه رشد موها و ساختار آن‌ها تأثیر بگذارد. روی و آهن مواد معدنی هستند که به رشد سالم موها کمک می‌کنند. اگر از رژیم گیاهخواری استفاده می‌کنید یا اخیراً به دلیل کاهش کالری دریافتی خود وزن زیادی از دست داده‌اید، ممکن است به میزان کافی از این مواد معدنی استفاده نکرده باشید.

غذاهای غنی از آهن و روی عبارتند از:

  • گوشت قرمز
  • تخم مرغ
  • سبزیجات
  • حبوبات
  • دانه‌ها و آجیل‌ها
  • لبنیات